were not right

" Can't tell the bottle from the mountain top
No we're not right "

Då var det dags att analysera den där lilla text raden där uppe. Så fort jag hör den låten så blir jag helt till mig för det är så sant. Det kommer nog dock låta som jag säger emot mig själv, om man tänker på hur jag beter mig. Missförstå mig inte jag har inget emot det vi håller på med, våra lekar och så ; )

Fattar ni hur glad och lycklig man blir om man skulle nå toppen?! Efter att ha klättrat i flera timmar, svettats, vart törstig, fått ont och skavsår. Det måste verkligen vara lycka och en galen kick av att äntligen komma upp! När man dricker blir man glad. Om man inget deckar och spyr såklart.. Alla problem försvinner, man lever för stunden och är lycklig. Men det är inte sann lycka som om man skulle nått toppen. Ytlig lycka är det!

David Gray - Were not right

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback