torsdag.

Som vanligt började jag dagen med tv3 och Våra bästa år. Undra vilken dag jag ska tröttna på att kolla på världens töntigaste serie.. Sen blev det massa iordning görande inför ikväll och förberedelser inför lördag. Har klippt, filat och målat naglar och tånaglar. Det röda på kroppen har lagt sig så nu ser jag riktigt brun ut : ) Vilar dock ifrån solen idag..

Efter sommarens hittills 4 lästa böcker har jag börjat på den femte "Pojken som kallades Det" Känner på mig att det kommer gå fort att läsa den och fortsättningen. Jag har också putsar bordet, slagit in Annicas present, sorterat massa papper och kom just på att jag även skulle göra rent badkaret.. Har också svarat på Veronicas mail i en timme, långa, långa blir dom!

Ska snart ta bilen till Hammarby Sjöstad för att fira lillasyster som fyller år imorgon.

På lördag är det bröllopsdags. Mitt hår kommer säkerligen ta två timmar att fixa med allt locktångande men halv två ska vi vara på plats på hotellet för att ta ett gals skumpa med mamma och Sten. Mamma vill att vi ska vara där för att lugna hennes nerver. Sedan blir det båtåkandes, vigsel på en brygga, båtåkandes till festlokalen och sedan firandes hela natten. Wiiiiie!

3 dagar på landet!

Ååå, landet! Det är för underbart att vara där uppe! Tog tåget upp i måndags och var framme i Fagersta kl 1, sen köpte vi massa semester gottis och åkte vidare upp till Smedjebacken. Vi fiskade och åkte runt med båten ett tag. Jag fick en liten gädda på 0,7 kg. Men vi tog upp den och grillade den. Smakade inte så himla mycket men den var helt klart ätbar med massor med ben i. Vi gjorde också ett först försök och kastade i en kräftbur.

Morgonen därpå när vi tog upp den var det 25 styckna svarta kräftor i den! Hur coolt som helst! Vi kokade dom så dom blev röda och fina men väntade otåligt till kvällen för att äta dom. Var ute med båten hela tisdagen, åkte igenom en jättesöt kanal och placerade oss på en klippa för lunch, solning och bad. På kvällen blev det grillning, kräftätning och läggdags tidigt. Jag var helt slut efter hela dagen i solen. Vi kastade även i kräftburen en gång till.

Igår när mamma och Sten åkte iväg för att hämta buren hade någon lagt upp den på strandkanten! Det är nämnligen olagligt att fånga kräftor så det var någon som demostrerade och kastade upp den : ( Men nästa gång slår vi till igen! Sedan låg jag bara och solade och läste hela dagen. Brände dessutom baksidan av låren så de brändes hela dagen, kvällen och natten till idag!

Den 5 september åker vi upp igen och då för kräftskiva. Eventuellt åker jag och Johan upp någon helg medans mamma och Sten är i Kroatien.

solpromenad.

Nu har vi varit och promenerat en timme i solen. Det fick mig minsann på bättre humör! Nu kollar jag på Disneydags medans Johan lagar middag till mig. Ibland passar det att kolla på Kalle Anka och Långben : ) Ikväll blir det bara slapp i soffan för imorrn ska vi upp tidigt och till Täby för att hitta en födelsedagspresent till lillasyster.

Jag har också beställt en tågbiljett upp till Fagersta på mammas bekostnad. Så från måndag till onsdag ska jag vara uppe på landet, sola, fiska och ta det lugnt. Blir alltid glad av att åka upp dit!

lördag.

Efter en veckas av extrem pms ser man äntligen fram emot att bli lite glad och normal igen. Detta går INTE om man ska betala räkningar för pengar man inte har och måste tömma hela sparkontot. Dessutom måste jag köpa en present till syster och Emma, betala Annelis fest, köpa bröllopspresent till mamma och Sten, ha pengar till bröllopet, ha pengar till festen och fixa min presentresa till Johan... Jag känner mig sämst i världen för att jag har haft semester med Johan på landet, kolmården, Sandnäset mm istället för att ha jobbat när jag vet att jag inte har några pengar. Men vi måste väl ändå få ha lite semester tillsammans när jag snart lämnar Väsby och åker till Västerås igen?

Trots all skit så hade vi en underbar dag i stan igår. Åkte till Mariatorget där jag snyggade till bikinilinien ; ) Sen tog vi i vanlig ordning en lång promenad in till stan där vi gick runt, runt, kollade på folk och njöt i solen. Dagen avslutade vi med en öl på Fridays innan vi åkte hem. Sen spenderade jag kvällen i sängen med filmen Alexander, CSI och Lost. Efter det var klockan 2 och jag orkade inte längre hålla mig vaken. Johan var ute och efter han kom hem vid 3 var jag vaken en massa timmar då han ville fylleprata med mig. När han äntligen somnade började han snarka så jag lade mig på soffan och fick nackspärr och superhuvudvärk. Kaosnatt!

Nu ska jag bli glad!

Rapport skrivning.

Nu är jag hemma igen. Bestämde mig för att ta tag i LIA rapporten en gång för alla. Pojkarna sitter fortfarande och spelar så jag ligger i sängen och skriver, mycker skönt faktiskt. Men ljudnivån från vardagsrummet är ändå på topp så mina pms nerver klarar snart inte mer! Försöker komma på massa att klaga på men jag kommer inte på något. Mitt mål är nog bara att få ihop de tre sidorna med en massa ordbajs. Läste schemat för de två första veckorna i skolan och jag fick ont i magen : ( Jag känner mig väldigt otaggad om sanningen ska fram. Men det går nog bra så fort man kommer igång igen. Är nog bara det faktum att jag återigen måste flytta från Väsby och bo själv hela veckorna som gör mig otaggad..

måndag och hemma igen!

Igår kväll kom vi hem från Sandnäset efter att ha vari där i en vecka, 7 mil från Sundsvall rakt ut i skogen. Har varit riktigt kul och framför allt skönt att komma bort hemifrån. Tyvärr har vi haft riktigt otur med vädret och det har regnat varje eftermiddag och kväll samt åskat alla dagar utom 2. Men vi har varit lite lulliga var dag som man ska på sin semester : ) Fiskat en hel del, åkt på sightseen, träffat ton med släkt, spelat kort, varit på 30års fest och "sett på utsikten" från en bergstopp. Ibland fick jag dock lite panik då alla Johans kusiner har massa barn som springer fram och tillbaka, skriker, skvallrar om vad dom andra gör mm mm. Som mest var det 8 barn där, uuuuu!!!

Nu är vi hemma och detta är Johans sista semester vecka. Så självklart kommer regnet och åskan ner hit nu! Johan och Jocke sitter hemma hos oss och spelar PlayStation så jag har rymt till pappa och myser med Dori och gör alla viktiga dator saker. Jag trodde att pappa hade semester den här veckan så jag har inte kollat om jobb men nu visar det sig att han inte har det bara för jag bokat in massa saker. Klippning imorrn, slingning och lek med Emma på onsdag, stan och vaxning på fredag. Men, men jag får överleva..

söndag.

Idag har vi inte gjort något speciellt alls men ändå har dagen gått grymt fort. Vi vaknade 20 minuter innan vår tvättid så det var bara att hoppa upp ur sängen och slänga ihop alla saker. Vinfläckarna på min gulaklänning gick inte bort och den konstiga fläcken på den turkosa gick inte bort den heller. Måste be mamma om mirakelkrämen dom har som tar bort allt! Sen satt Johan och spelade medans jag tömde alla tre kameror på kort och lade upp massa på bilddagboken sen har bara dagen gått. Vi gav varandra ryggmassage och tog ett bad innan vi tog oss ner till Format för att köpa mat. Pasta med kräft- och räksås med massa Sambal : ) Mums!

Har nyss packat och det blir en hel del att ta med sig ska ju vara uppe i Sandnäset i en vecka. Och trots att det är mitt ute i skogen måste jag ha med mig alla mina hårprylar, smink, smycken, fina kläder mm mm. Jag kan inte rå för det. Olle fyller år i veckan så då ska vi på galej, ska bli jättesköj!

Åker imorrn vid 8.30 och kommer hem på söndag kväll. Jag ringer när jag står på bron, det är nämnligen noll gånger noll mottagning ute i skogen.

Och Camilla! Din idé om torsdagsdrinkar är ju bäst! Det måste vi börja med i höst! Puss!

solandes!

Sola, sola, sola! Underbara fantastiska sol! Johan sitter inne och spelar så jag soldyrkar för oss båda. Dessvärre har jag inte man olja här. Man måste ju passa på att bränna när man kan! Har ingen ork att springa bort till pappa så fort det är varmt för att solen sen ska försvinna när jag kommer dit så det blir att sitta ute på gården. Det jobbiga då är att alla grannar springer fram och tillbaka och ska prata. Och jag har förklarat det för Johan att jag inte är van med en massa springandes grannar. Jag har alltid bott i villa och då behöver man inte sociala med alla. Trots att jag låter som den mest asociala människan på jorden är det inte sant! Jag vill bara kunna sola ifred..

Nu ska vi ta en cider ute och sedan ska vi göra Strawberry Daquiris!

torsdag.

Idag är det soool fast dom sa att det skulle bli regn. En helt underbar överraskning! Har ändå inte varit ute än, men det kommer. Man ska ta det lugnt på semestern försöker jag övertala mig. Johan är bättre på det än jag.. Senare ska vi leka med Chriser och Alexandra, ska grilla, dricka något extra smarrigt och sen ska vi tvinga dom att spela Buzz med oss : ) Vi har tröttnat på att alltid spela två.

Igår hade jag och Johan vattenkrig och blåsrörstävling hos pappa. Han vann båda.. Jag klantade mig och fick pilen rakt in i fingret vid tumnageln, sen höll den på att gå ut på toppen av tummen. Det gör ont!! Sen var vi på middag hemma hos Mutti och Sten och planerade och gick igenom planerna inför bröllopet. Åå, så kul det ska bli! Var där ända till halv 12 då vi tog den lilla FoRRRRden hem.

Imorrn ska jag och Annica shoppa klänningar till bröllopet!

tisdag.

Idag känner jag mig lite små irriterad. Egentligen över ingenting därför stör jag mig på de minsta sakerna ist! Vi tog en lång sovmorgon till kl 12 (det går bra när man har en ny rullgardin uppsatt!) Då satte vi oss i soffan några timmar. Jag läste ut Gömda med Liza Marklund, en grym med hemsk bok! Johan spelade PS3 efter en veckas abstinens. Stefan och Sandra kom förbi en snabbis och sa att det var 50% på allt på Now. Så vi duschade, gjorde oss iordning och åkte mer dit. Johan hittade två par jeans kortbyxor men jag hittade inget fint : ( Inte för att jag behöver något men det är alltid kul att fynda!

Jag försöker förgäves hitta en resa till mig och Johan men det verkar vara omöjligt. Det står på alla sidor "Sista minuten til --- 2290 kr" När jag går in på sidan för tt kolla finns det inte ens en flygbiljett under 3300 kr. Skulle gissa på att det är detta som utlöst min irritation!

Jag har ungefär 600 kort som jag vill lägga upp på bilddagboken, men jag har noll ork för jag måste lägga upp ett kort i taget!

Jag blir frustrerad på folk jag känner och tycker om utan andledning!! Äckeljobbigt!

Jag vill träffa min lilla Decc och Veronica men det går inte : (

Det ända som jag är lite glad för är att vårt sovrum är så fantastiskt fint och att det doftar gudomligt från ugnen!

mini semester.

Igår kväll kom vi hem från vår lilla mini semester. Har haft det kanon mysigt hela veckan! Vi började med en tripp upp till landet där vi mest tog det lugnt, drack cider och Lonkero hela dagarna, spelade massa ute sommarspel, fiskade provade vi också på. Men jag tror faktiskt inte att det finns någon fisk i den där sjön! Johan fick däremot nästan upp en kräfta med metspöt! Ena dagen tog vi bilen till skidbackarna där vi besteg lite berg och tittade och NJÖT av den vackra utsikten : )

Fredag förmiddag packade vi ihop våra grejor och åkte hem till min lilla lägenhet i Västerås, powermeet! Stefan och Walle kom upp vid halv fyra och jag hämtade upp min lilla Jenny-Lee. Efter någon timme gick vi hem till Camilla och Alex där vi grillade i solen, hade ton med tjejsnack och tog igen en massa tid från när vi gick ut på lia innan sommaren. Det var grymt kul! Sen gick vi ner till stan där vi satt på en filt, drack, flummade runt och hade skoj skoj skoj! Lördagen var vi ganska sega men satte ändå igång partyt kl 10 då vi drack frukost : ) Sen satt i istort sätt bara i lägenheten och drack hela dagen tills i stupade i säng. Lyckat att åka till Powermeet och inte se en ända bil!

Igår åkte jag och Johan ner till Kolmården : ) Det tog en evighet att komma dit för vi åkte en del fel men tillslut kom vi dit. Det var jättemysigt och det slutade regna precis när vi kom fram. Vi hann dock inte åka safari eller Linbanan så det ska vi satsa på en annan gång om vi ska dit.

Nu ska semester nr 2 planeras!!

måndag.

Vår första semesterdag tillsammans är nu slut, har varit full action hela tiden. Började med tidig tvättning för att emellan åt ta det lugnt, läsa, dricka te och glo på tv. Sedan blev det fullrulle. Åkte till pappa för att tömma förådet på burkar precis som vi tömde vårt. Hela bilen var fylld med kassar upp till taket och vi kände oss ganska muppiga och uttittade, men om folk tror att vi fått ihop så mycket burkar på mindre än 5 år är dom själv dumma. Det var nämnligen ett år då det sades att panten skulle höjas till 60 öre. Min sparsamma syster tyckte då att pappa skulle spara alla burkar. Panten höjdes inte och sen dess har pappa inte orkat panta alla burkar. 433 kronor fick vi ihop vilket passade mycket bra då vi hade massa dyr cider att betala! Sedan blev det ett besök på systemet för att införskaffa det sista till vår semester tripp. Fick även med mig Johan till Centrum där jag hann med alla mina måsten, till och med köpa ett par nya gympaskor gjorde jag : ) De andra är ju nerkissade efter Sweden Rock så det behövdes! Hittade även Lisa Jewells nya bok (min favorit) som jag köpte och ser fram emot att läsa i solen när det blir varmt igen!

När vi trodde att vi skulle få åka hem och hinna ta det lite lugnt var klockan redan halv 6 och det var bara att åka hem till pappa för att fixa dagens bästa. Transportera och montera upp mina spegelgarderober även rullgardinen åkte upp. Det blev så fruktansvärt SNYGGT. Nu är sovrummet helt klart, jättefint och mysigt. Wiiii! Och mina kläder får bo i en garderob istället för i en resväska. Eftersom jag tvingat runt Johan så mycket hela dagen lagade jag supermiggad till honom. Fläskarre med färskpotatis gjord i ugn med massa kryddor och såsen belv helt gudomlig. Till efterrätt blev det chokladpudding med glass och krossad Twix på toppen : )

Nu avslutas kvällen med packning inför vår första semester trip. Först upp till landet till och med fredag. Då åker vi ner till Västerås för att leka med mina kära vänner, även Stefan och hans kompis kommer upp för att leka med oss. Sedan på måndag åker vi ner för att gå på Kolmården, ska bli grymt kul!

Höres en annan dag, vecka då jag är hemma igen!