farmor <3

Idag är det onsdag, snats två dygn sen i måndagskväll.. Jag känner mig ganska bra, men samtidigt känns allt så himla konstigt. Som att jag inte borde må bra, som att jag borde ligga i sängen och gråta hela dagen. Men jag kan inte.. Jag skrev om min termpaper på ca en timme i måndagsnatt, om min farmor och dygnet då hon försvann. Igår var pappa och Anders här på middag, dom hade varit hos moster Margit och berättat vad som hänt. Dom hade med sig en varsit tjockt kuvert till mig och Annica och alla vet vad kuvert från gamla släcktingar innehåller.. Då kändes allt så konstigt igen, som att hon också skulle försvinna snart. Igår när vi var hemma hos farmor såg jag pirajan högst upp på hyllan som har stått där så länge som jag kan minnas. Om man tittar in i munnen ser man en saltpinne längst in som jag petade in när jag var liten. Duktiga Mills! Det är en klycha att höra "tänk på alla roliga minnen" Men det hjälper! Varje gång jag och Annica sov över och förvandlade farmors bäddsoffa till en båt och seglade jorden runt, eller när vi satt i hennes trapp och lekte korgleken i flera timmar. Eller alla kortspel du lärt oss som gjorde att vi gick och la oss allderless för sent på sommrarna när vi hälsade på Sonja och Lennert med dig. Eller för bara nåtot år sen uppe på Jänsmessholmen då du dansade med Pär och jag bara satt och tittade för jag aldrig sett dig dansa förrut. Jag kommer sakna dig så otroligt mycket! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback