så är det!

Igår var jag ledig. Vaknade knappt av klockan och mamma tyckte att jag behövde sova. Riktigt skönt att vara hemma, skulle aldrig klarat jobba. Och perfekta höstdagen var det! Lagom kyligt och massa sol. Man klär på sig massa när man ska gå ut och efter ett tag måste man ta av sig allt. Gick på promenad till Ica och köpte citronsås och åt lunch på Joes. Tog en metro, öppnade den, började nästan gråta! John Legend ska spela på Berns i december!!! Ska boka biljetter idag! Var på intervju som gick jättebra, ska provjobba nästa vecka! Sen hade jag och Annica en mysig eftermiddag tillsammans, var själva hela kvällen. Sen kom Johan så såg vi på Jarhed och jag och Annica skrattade lite åt att han spelat trumpet :)  

Läser massa gamla roliga blogginlägg.. Som när vi satte upp en lapp på klassrummet att Fejken alltid var välkommen och hur vi röjde i datasalen. Stackars Ulle-Bulle hon kan inte haft det lätt.. Måste hälsa på vår lilla SFG någongång! Sen läste jag om Veronicas skiva och Valborg (klockrent) Haha, det roligaste var ändå när jag och Annica jobbade på mammas jobb tillsammans. Fan va kul vi hade, det är inte alls lika kul där nu :( Fasst lika mycket godis äter jag, om inte ännu mer.

Och gud vad jag börjar längta efter julen! Eller julen som den var när man var liten, hela släkten och allt mys och spänning. Fasst julklapparna är ju fortfarande lika roliga! Tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten! Varför älskar ingen julen lika mycket som jag?! Eftersom ingen gör det förstörs alltid min perfekta julstämning. Jag skulle vilja fixa julbord för alla jag känner, jag skulle vilja fira jul med alla girls och deras syskon och päron! Men eftersom alla firar med släkten skulle det inte funka. Men gud vad jag skulle vilja! Och vår släkt är så himla liten. Jag, Annica, mamma, pappa, Sten, Anders, mormor, morfar.. Och mormor och morfar brukar oftast vara i finland.. Undra vad kusinerna gör! Ge mig en riktig jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback