kaos i Riga!

Jag har längtat efter den här helgen så länge! Spa weekend i Riga med mamma och systeryster. Vi skulle ha en riktig tjejhelg med shopping, vin, spabehandlingar och allt som hör till! Så här har dagen artat sig hittills:

Vaknade kl 5 och var alldeles för seg för att väcka Johan som jag hade lovat. Gick upp 45 minuter senare för att duscha och fixa iordning mig, man måste vara fin när man ska på Spa. Fick skjuts av Sten till Arlanda där vi var helt lost. Vi visste inte vilket håll vi skulle åt, vilken kö vi skulle stå i eller vart vi var. Man skulle kunna tro att vi var på Arlanda för första gången! Vi sätter oss på planet och löft mot Riga. På vägen läste Annica alla tusen behandlingar som fanns att göra där och vi planerade att slinga håret för typ 200 kroner! Vi hoppar av flyget en timme senare och går mot passkontrollen. Mitt pass är borta, totalt väck! Efter att förklarat för en mupp på flygplatsen att det måste vara kvar på flyget fick jag springa tillbaka dit för att kolla. Jag fick inte gå ombord för att leta men det fanns tydligen inte där efter att dom letat och planet löft sedan mot Milano. Det dom sa var "it must be in your bag" Tror dom på riktigt att jag är helt dum i huvet och inte redan har vänt ut och in på det 10 gånger?! Jag kom helt enkelt inte in i landet utan var fast i "ingemannslnad" Vi pratade med en massa otrevliga vakter som bara sa åt oss att vänta, utan att säga vad vi skulle vänta på! Ringde Sten, som ringde Ambasaden. Dom förklarade att om jag kunda ta mig dit med polis så skulle jag få ett tillfälligt pass där. Men det var helt omöjligt och vakterna kunde inte hjälpa till med någonting. Så tillslut fanns det bara en sak att göra, åka hem till Sveriga igen. Men mamma lät mig inte stanna så hon bokade en ny biljett till mig tillbaka till Riga ikväll. 

Så nu sitter jag på Arlanda igen. Pappa kom hit och vi åkte till polisen för att fixa ett nytt, tillfälligt pass till mig. Kl 8 går planet tillbaka till Riga. Jag har aldrig mått så här dåligt eller varit så här ledsen. Fast vi kommer att ligga som drottningar imorrn och få alla våra behandlingar känns allt så dumt. Jag känner mig så dum för att jag tappade passet och för att mamma fick betala två extra flygbiljetter och pass och för att vi missade hela dagen i Riga tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback