Små skit legister!

Idag hade jag en kaosmorgon! Åkte igår hem till Väsby och spänderade natten där. Imorrse när jag gjck upp lååångt innan 7 så var jag tröttade än någonsin och blev där med försenad. Eftersom det vid den tiden ännu inte är någon trafik ute på vägarna var jag ändå ganska lugn och jag  skulle ha hunnit till skolan i tid. Går till parkeringen och fram till bilen - punka! Ena framdäcket är helt platt och jag får panik och vet inte vad jag ska göra. Ska jag testa att köra hela vägen eller ska jag ringa Johan för att få byta däck hjälp? Jag kommer inte så mycket längre i den tanken eftersom nyckeln inte går in i låste. Det var inte min bil utan den berdvid. Pustar ut och traskar istället vidare till nästa bil. Stoppar in nyckeln och vrider om, inget händer! Varför?! För att dörren var redan upplåst! Öppnar den och ser kåpan ligga på golvet och alla sladdar framdragna, en trasig kniv på förarsätet och allt ur handsfacket utslitet förrutom mina resehögtalare som är snodda! Inbrott!!! Stod och storböla på parkeringen medans alla föräldrar åkte förbi och droppade av sina barn på dagis. Testade att starta bilen men ingenting hände! Ringde pappa som åkte hem från jobbet för att komma och kolla. Han mixtrade lite med kablarna och bilen gick igång! Dom hade som tur var inte klippt sönder något utan bara dragit fram allt. Ringde och polisanmälde, men inget kommer väl att hända för det. Dom sa att jag skulle åka till polisstationen för att lämna in kniven om det fanns några fingeravtryck vilket jag också gjorde. När jag kom dit sa dom att det inte skulle finnas några på kniven eftersom den var för rostig. Så det var väl bara att se glad ut och åka tillbaka till Västerås och vara glad att bilen gick som den skulle..

Nu skulle jag helst vilja åka hem och sova men måste plugga till tentan imorrn och så ska jag träna senare ikväll.. Jag längtar såå mycket till helgen då jag, Anica och mamma ska till Riga på en spa-weekend!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback