super middag!

Ååå, vad min middag blev god! Det är nog det godaste jag gjort i den här lägenheten sen jag flyttade hit. Förrutom när Johan var här och fick 3 rätters middag såklart. Det blev laxinnen! Hemma har vi alltid, vecka efter vecka, månad efter månad och år efter år kryddat laxen med citronpeppar. Här i Västerås har jag inte det så det blev kryddning med curry och paprika. Och nu kommer jag alltid göra så! Till det gjorde jag sås på cream fraise som jag kryddade med curry, paprika och hummerfond! Och efter en sån megagod middag måste man komma med ett tips på vad man inte ska göra nästa gång, eller aldrig. Kör inte en cream fraise burk i mikron på full effekt! Den liksom krymper ihop och smälter samman som ett litet russin. Som tur var kom jag i sista sekund och räddade min sås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback