måndag.

Vår första semesterdag tillsammans är nu slut, har varit full action hela tiden. Började med tidig tvättning för att emellan åt ta det lugnt, läsa, dricka te och glo på tv. Sedan blev det fullrulle. Åkte till pappa för att tömma förådet på burkar precis som vi tömde vårt. Hela bilen var fylld med kassar upp till taket och vi kände oss ganska muppiga och uttittade, men om folk tror att vi fått ihop så mycket burkar på mindre än 5 år är dom själv dumma. Det var nämnligen ett år då det sades att panten skulle höjas till 60 öre. Min sparsamma syster tyckte då att pappa skulle spara alla burkar. Panten höjdes inte och sen dess har pappa inte orkat panta alla burkar. 433 kronor fick vi ihop vilket passade mycket bra då vi hade massa dyr cider att betala! Sedan blev det ett besök på systemet för att införskaffa det sista till vår semester tripp. Fick även med mig Johan till Centrum där jag hann med alla mina måsten, till och med köpa ett par nya gympaskor gjorde jag : ) De andra är ju nerkissade efter Sweden Rock så det behövdes! Hittade även Lisa Jewells nya bok (min favorit) som jag köpte och ser fram emot att läsa i solen när det blir varmt igen!

När vi trodde att vi skulle få åka hem och hinna ta det lite lugnt var klockan redan halv 6 och det var bara att åka hem till pappa för att fixa dagens bästa. Transportera och montera upp mina spegelgarderober även rullgardinen åkte upp. Det blev så fruktansvärt SNYGGT. Nu är sovrummet helt klart, jättefint och mysigt. Wiiii! Och mina kläder får bo i en garderob istället för i en resväska. Eftersom jag tvingat runt Johan så mycket hela dagen lagade jag supermiggad till honom. Fläskarre med färskpotatis gjord i ugn med massa kryddor och såsen belv helt gudomlig. Till efterrätt blev det chokladpudding med glass och krossad Twix på toppen : )

Nu avslutas kvällen med packning inför vår första semester trip. Först upp till landet till och med fredag. Då åker vi ner till Västerås för att leka med mina kära vänner, även Stefan och hans kompis kommer upp för att leka med oss. Sedan på måndag åker vi ner för att gå på Kolmården, ska bli grymt kul!

Höres en annan dag, vecka då jag är hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback