Bästa helgen EVER!

Det gör faktiskt inget att jag inte har bloggat på eveigheter för jag har varit på Sweden Rock!! Har haft långledigt sen i onsdags då jag slutade tidigt. Och det har varit hen bästa helgen någonsin. Kan fortfarande inte riktigt förstå det.

I onsdags firades ledigheten med grillning och vattenpipa. Jag firade också att jag är så fruktansvärt händig och fick ihop hela byrån själv! På torsdagen var det upp tidigt för Annicas student. Åkte iväg ner till Centrum för att köpa en nalle som jag hade glömt. Då hade jag även turen att träffa allas våran Joachim!! Så jag lovade att vi ska slå en pling i sommar när vi ska ut och parta! Sen åkte jag och pappa in till stan där vi mötte upp Mutti, Sten och Jocke. Sen sprang Annica ut och jag fottade bästa korten nonstop! Jag var helt i extas och hoppade runt och var faktiskt lite (MYCKET) avis på alla flak som drog förbi med skvättande öl och dånande musik! Sedan blev det mottagning hemma hos pappa det det var 30 grader på altanen. Hade en jättemysig och rolig kväll. Kl 12 gick jag och Johan hem eftersom jag skulle hem tidigt dagen efter...

... då gick jag nämnligen upp kl 6 för att åka iväg på Sweden Rock med Emma och Markus. Redan kl 7 var vi ute på vägarna och jag var varken sur eller grinig trots att det var så tidigt. Men en timmes sömn i bilen behövdes för moi! Mamma Emma hade tagit med superfrulle till oss och vår road trip ner blev super. 7 timmar i en bil har aldrig varit så roligt. När vi hade en timme kvar började jag och Emma med de första ölen och cidern. Passade även på att tagga med lite techno eftersom man inte får lyssna på sånt på en Rock festival! Kl 15 var vi framme och tältet sattes upp på 6 minuter, sedan var det bara att svepa i sig ölen som stått i vårt bilkylskåp medans dom var lite svala. Sen bar det av till frestivalområdet med buss, där började vi med pizza och inköp av Def t-shirts. Till vår lycka hade dom även en sax så vi fick klippa i dom lite! Vi hann se halva Poodels. Sen satt vi på gräset och inväntade Whitesnake. Dom var jättebra och när dom spelade Here I go again tror jag nog att jag föll en tår. Efter det var det bara två timmar kvar till älskade Def Leppard. Vi stod längst fram vid staketet utan det minsta trängsel och putt. Jag tror aldrig att jag skrikit så mycket i hela mitt liv, dom var så grymma, fantastiska, fabulösa, bäst och coolast! Vi blev helt till oss när vi såg Rick Allen när han testade sina trummor i smyg, sen helt plötsligt hoppade Joe fram på scen och drog igång med Armageddon it! Sen följdes 90 minuter av super hits och avslutades med Lets get rocked!! De mest extasiska 90 minutrarna i mitt liv! Efter konserten bar det tillbaka till campingen med buss och jag kan inte förklara hur lycklig jag var över att vi inte bodde på festival campingen! Vi la oss och somnade nog på en halv sekund. 

Dagen efter bestod nog våra konvesationer av "Det var så grymt" "Dom är så bra" "Allt var så kul" Jag och Emma åkte till Ica för att köpa lite frulle och ganska snart efter det packade vi ihop och åkte hemåt. Vi stannade vid en badplats där jag och Markus tog årets första dopp! Bilturen hem var sedan ganska jobbig. Utan AC och 30 grader ute. Värmeslag, solsting och allt på samma gång! Hemskt var det. Men jag och Emma hade våra toppar med skrattattacker ändå. Tur var väl det! När jag kom hem gjorde jag mig iordning för att möta Annica och några till vid Norrviken för grillning. Var bara där i max 2 timmar men det var skoj. 

Igår hade jag och Johan en fixar dag! Vi tvättade, diskade, städade, ränsade uteförrådet och bar ut den gamla garderoben. Efter det unnade vi oss solning och bad hos pappa. Vi var ändå tvugna att vara där ett bra tag eftersom torktumlarn i tvättstugan var paj, så all blöt tvätt fick flyttas hem till pappas tvättstuga. På kvällen hyrde vi filmoch åt ost. Söndags måste! : )

Klå det om ni kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback