Den perfekta helgen!

Vilken underbar helg. Den var helt perfekt varje dag, alla timmar, alla hela tiden var perfekt!
På fredag kvällen åkte jag och Johan iväg till Årstadal för att äta middag hos Ebba. Var första dejten på vår nya familjetradition. Ska ses varje helg i slutet av månaden. Ingifta kusiner,massa respektive, vin och öl. Super trevligt och vi höll massa tal om hur kul vi tyckte att det skulle vara att ses oftare och utvidga vår släkt. Blev riktigt djupa där ett tag : ) Sen bar det av till Hammarby Sjöstad där vi spenderade natten.

På lördag morgonen åkte mamma och Sten till landet så jag och Johan hade en lugn och mysig morgon. Vi skulle ju som sagt fira VÅR dag! Gick för att köpa picknick mat, hur mycket gott som helst! Skagen, kyckling, brie (två st!!), baguette mm. Sen gick vi tillbaka för att fixa iordning allting. Stackars Johan fick bära kylväskan som vägde bly och ännu mer. Tillslut kom vi iväg mot Slussen, båten och Fjäderholmarna! Halv tre kom vi fram och då började processen att hitta något ställe där vi kunde sitta någorlunda ensamma. Tillslut hittade vi en liten klippa där vi fick sitta själva. Mumsade på vår picknick, drack cider och mousserande, solade, lyssnade på musik och hade världens underbaraste dag. EVER!! Halv 9 började vi ta oss hem för då tog all dricka slut och solen började försvinna från vår klippa. Vi planerade att dra vidare när vi kom hem till Väsby men efter 6 timmar i solen och en låång pendeltågsresa hem slog tröttheten över oss. Mös hemma i soffan och jag fick min present. En digital systemkamera!! Eller den är våran men jag fick den : )


Igår vaknade vi tidigt. Åt picknickfrukost med det som var kvar från lördagen. Sen bar det iväg till Siba för att köpa ett minneskort till kameran och till Rusta för att köpa duschkräm. Mycket viktigt! När vi kom hem var jag sur i 2 timmar för batteriet aldrig ville ladda klart men jag tog igen det när det väl laddat klart! Gick till pappa för att förbereda förflyttningen av mina garderober men vi valde att göra det en annan dag, då det inte är superväder! Tyvärr gillar inte Johan att sola lika mycket som jag. Så trots att det var 28 grader på altanen och 27 grader i poolen ville han inte sola. Istället gick vi på en fotopromenad och fottade massa vykortsliknande kort : ) I löv it! På kvällen bjöd vi hem Emma och Markus på grillmiddag och invigning av vår nya grill. Lax, potatis och gräddfilssås. Trots eldsvådan på grillen blev det jättegott med riktig sommarkänsla. Vattenpipa till efterrätt : ) Sen blev det film tills vi hoppade i kojs och anslutade den perfekta helgen!

Vi är bäst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback