promenerande i stan!

Igår var en farulös dag ute i solen!
Tog mig in till stan som faktiskt inte var alltför jobbigt eftersom jag pratade med Emma halva tiden! Mötte upp Johan vid Södra station då vi började promenera. Tog vägen förbi Mariatorget, stigen över kajen tills vi kom till Slussen. Därifrån tänkte jag "Det är ju onödigt att gå in mot stan när vi ska tillbaka om en timme. Vi kan väl börja gå åt rätt håll istället." Jag fick för mig att Gullmansplan är efter Slussen?! Hur dum får man vara egentligen?! Så vi gick och gick och gick och fortsatte gå i över en timme utan att exakt veta vart vi var. Efter ett tag korsade vi Bondegatan och såg en skylt "Medborgarplatsen 0,6" Dvs, vi hade bara gått i en stor cirkel med lite kringel krok i! Kom tillslut till Skanstull och tog då tunnelbanan sista biten, väl framme på andra sidan kanalen gick inte tvärbanan till Sickla! Det är något pucko som inte såg (?!) tvärbanan och krockade in i den. Blev lite skadeglada när vi såg att bilen var jättesnygg! Stone kom och hämtade oss och sen satt vi på Jimmys i sommarsolen! Ju mer jag och Johan berättade om vår promend ju mer skrattade mamma och Sten åt oss. För ju mer vi berättade ju längre bort och destå längre omväg visade det sig att vi gått.. Typiskt! 

Vi åt Mosarella Sticks och drack öl! Ebba och Patrick kom också och joinade. Dom berättade den hemska nyheten att jag inte får vara DJ på mammas och Stans bröllop, whyyyyyy? Efter två timmar såg mamma ut som en kräfta och jag som en räka så då åkte vi hem till Väsby. Tåget var försenat så vi missade bussen i Rotebro. Fick gå 45 minuter hem.

Snodde middag hemma hos pappa och mös med Midori tills vi gick hem och sov.
Gick totalt 2 timmar idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback