mitt liv i 8 kartonger

Då var ytterligare två kartonger packade, två resväskor med kläder samt en stor väska med enbart skor. Byrån får flyttas med kläderna i för jag har ingenstans att packa ner de kläderna. Tänk att jag i denna lilla lägenhet på 32 kvm har saker som går ner i 8 flyttkartonger, två resväskor, en svart sopsäck samt möbler. Jag tycker att det låter mycket för bara en person. Skönt att jag redan flyttat lite saker till Väsby titt som tätt, annars hade det blivit ytterligare en resväska med kläder! Och ändå känns det som man inte har några kläder, skumt det där! Hösten har i stort sett fungerat så här: Jag packar en väska och åker till Väsby på fredagarna. Sedan när jag åker hem på måndagarna är väskan nästan tom.. Mycket smidigt! Sedan har jag lite saker hos pappa som ska med också. Det jag vet nu är: fotoalbum samt finporslin från farmor. Vet att jag har tre kartonger med saker hos pappa i förrådet men jag har ju inte saknat dessa saker det senaste året så de få nog ligga kvar där. Det är ändå saker som jag inte vill kasta..

Om jag säger så här, jag är glad att jag var i Thailand när mamma, Sten och Ankan flyttade in till stan från huset på tre våningar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback