onsdag.

Nu ska ni få höra gott folk! Idag är jag på hugget, till och med redo att plugga massa svår ekonomi i flera timmar. Vad kan detta bero på? 1. jag har sagt upp lägenheten. 2. Jag har sagt upp tvavgiften och behövde bara betala för en månad!

Jag hade länge tänkt säga upp lägenheten denna vecka men igår känndes det som att jag inte skulle hinna med det. Så när jag nämnde det i skolan idag sa Linda "Men det är ju första idag, man måste säga upp den sista annars får man betala för en hel månad till" Jag fick panik för detta hade jag ingen som helst aning om. Jag visste inte vad jag skulle säga så Camilla ringde till Bostadsförmedlingen åt mig och förklarade lite hur det var. Tack!! : ) Och om jag kom ner idag var det okej så kunde dom skriva att jag sa upp lägenheten igår! Så innan den 31 december ska jag vara utflyttad. Fick även en lång lite på vad som ska städas, den var inte liten. Bakom spisen!!

När jag kom hem hade jag fått min räkning från radiotjänst, jippi! 508 kr för 3 månader. Så jag ringde dit och drog en vit lögn. Jag sa att jag ska flytta om redan 2 veckor och därför inte vill betala till december. Hon sa då att tvavgiften följer med. "Men jag ska flytta tillbaka till mina föräldrar och där betelar dom redan" Hon kollade upp pappa och så att han betalar så nu behöver jag bara betala för en månad ist för tre. Hoppla hejsan! 

Lunch, Våra bästa år, plugg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback