söndag.

En fabulös söndag har det varit. Och de som brukar vara så grå och tråkiga.. Jag och Johan sov kvar hos mamma och vaknade därför tidigt då mamma gick upp och diskad så det lät som att hon kastade porslin i huvet på en (det var det minst fabulösa på dagen..) Sedan åt vi risotto frukost, kollad på bröllopskort och lyssnade på Amy Macdonald som var en present från mig och Annica. Jag tycker verkligen att den är jättebra! 

Muttis och Stens plan var att åka till Skansen så jag och Johan följde med dom. Tog båten till Djurgården och sedan promenerade vi HELA dagen (11 084 steg, man står ju ändå still en del på Skansen) Lemurerna var roligast och jag blev attakerad av en, trodde jag. Den skulle hoppa till en gren som var 10 cm ifrån mitt huvud så jag skrek och fick en mindre hjärtattack! Men jag överlevde. Sälarna (Johans favve) och björnarna var ju såklart även två måsten. Vargarna hade 5 ungar som sprang omkring och var supersöta och Johan återförenads med sin getkompis. Vackert : ) Och för första gången på säkert 10 år såg vi järven, vi misstänkte faktiskt att det aldrig funits någon men nu såg vi den med egna ögon. 

Efter några timmar på Skansen tog vi båten till Gamla Stan där vi försökte hitta en billig restaurang. Dessvärre finns det inga såna i Gamla Stan och mamma skulle promt ha pizza och öl till middag. Så det blev Sveriges dyraste pizza till middag för 140 kr! Visserligen var de supergoda men iaf.. Tvärbanan til Hammarby Sjöstad där vi tog bilen hem till lilla Väsby igen.

Nu spelar Johan Madden och jag ska hoppa i säng och kolla om det är något vettigt på tv men det verkar inte som det.. Så vi ska dra tt nytt kort från påsen och kramas ist. Vill stanna här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback