ett trevligt besök i Polen!

Då var man hemma från Polen och mitt första polska bröllop.

Kom fram i fredags runt två tiden. Blev en lugn kväll med inspaning av hotellet, öl i baren, middag, fika hos Aleksandras föräldrar och tidig läggdags. Under natten blev vi terroriserade av en hund som skällde utanför hotellet. Och på lördags morgon blev vi bokstavligen väckta av tuppen. Stackars folk som bor på bondgårdar som alltid blir det!

Lördagen var the BIG day! Kl 1 startade vigseln i stadshuset. Det var ju dessvärre på polska med vi fick allt nedskrivet och översatt så man kunde hänga med lite iaf. Vigseln var ganska kort så efter det blev det lite skumpa och fotograferande i en timme. Tillbaka till hotellet för middag och fest. Kl 4 började vodkahuttandet! Meddans jag och Johan tog en hade dom bredvid oss tagit tre. Jag är förvånad att vi överlevde hela kvällen. Det som var så bra var att först var det en trerättersmiddag, två timmar senare kom det ostbrickor och kallskuret, ytterligare några timmar senare kom det grillspett och ytterligare någon timme senare kom det nattasoppa. Det är väl därför de klarar av att dricka så mycket för man äter fet mat konstant! Jag kommer däremot inte ihåg grillspetten och soppan... Massa, massa dans och festande blev det, grymt kul!

På söndagen (vaknade vi återigen av tuppar och grannarna som höll på att bygga något) var alla väldigt förvånade över att vi mådde så bra med tanke på alkoholintaget kvällen innan. Vi spenderade 3 timmar på förmiddagen i poolen och fick massage, precis vad som behövdes! KFC (!!!!!!) till lunch, en shoppningtur på Tesco och bbq hos Aleksandras moster på kvällen. En liter vodka huttade dom upp utan problem, vi stod dock över denna dag. Och folk var förvånade över att jag var så lugn "eftersom jag drack som bara den och var den som spenderade mest tid på dansgolvet och skakat på höfterna mer än alla andra på bröllopet" Jag tror att jag måste sluta utmärka mig på fester! 

Igår blev det bara frukost, ihoppackning och hemåkning. Och en lugn tvkväll i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback