poliskontroll!!

Det var tydligen på vår gård det hänt något.. När jag gick ut mot bilen stod det 5 poliser utanför någon!! Men jag har inte märkt något på hela kvällen, om det skulle varit mycket folk, livat eller något annat. Ååå, vad nyfiken jag är!

Sen när jag åkte förbi Infra kom en till bil. Efter att ha åkt ca 50 meter ser jag i backspegeln att bilen vänder och helt plötsligt åker bakom mig. Men eftersom han inte hade rödljus eller något fortsatte jag köra på. Efter 30 sekunder började dom blinka med blåljusen och tände helljuset. Mitt hjärta studsade upp och ner och jag stannade vid en busshållsplats..

- Har du körkort?
- Jaaadå! ..... Nej, nej! Det har jag inte, jag måste hagt ur det (lät panikslagen men visste hela tiden att jag inte hade det med mig)
- Nehe..
- Men det här är jag. (Supersmajlade och visade upp mitt friskiskort där mitt namn står)

De frågade om bilen var min, vart jag var stod, vart jag bodde, hur länge jag haft körkort och kollade om jag verkligen hade körkort. Han påpekade att jag hade fel skattemärke där bak och att ena lyset fram inte funkade. Jag sa "Det funkar ibland" *smaaaajl* Han var snäll och lät mig köra vidare utan böter iaf :)

Undra om jag lyckades charma mig ur det eller om han bara tyckte att jag var blås som visat upp mitt Friskis & Svettis kort, hahah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback