FEM!!

FEM styckna frestelsetoppar jag jag klarat mig undan idag!! Den här senaste var extrem! Så istället tog jag en massa flingsalt som stod bredvid mig och tröck in i munnen.. För att.. Ja, jag vet inte varför, dom bara åkte in i munnen innan jag hann tänka.. Jag ska försöka mig på Emmas LCHF, men inte extremt noga utan bara minska ner sockerintaget lite. 17 dagar kvar sen går mitt Friskiskort ut, så nu blir det sannerligen en slutspört inför sommaren. 

Emma får man äta potatis, kyckling, brieost, mörkchoklad 60% ? : )

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag skulle gissa på att man inte får äta potatis tyvärr =P. Och 60 % kakao räknas typ inte ens som mörk chocklad, haha.

2009-05-07 @ 17:06:52
Postat av: Emma

Haha, Annica har rätt. Potatisen är värst av allt eftersom det typ bara är stärkelse = socker! Brieost får du äta hur mycket du vill, kyckling också och helst med skinn på, 60 % är inte mörk choklad utan man får ta en med 70 % någon gång ibland (jag har det som akut nödproviant nu när sockersuget försöker döda mig)



Andra saker man får äta:

Turkis/grekisk yoghurt

Äggröra med bacon

Mjölk/fil/yoghurt (ej smaksatt då...)

Feta/mozarella/brie/hushållsost!!



Kolla på förpackningarna och se om det innehåller mindre än 5 gram kolhydrater/100 gram. Är det så så är det okej (:

Postat av: Emma

Haha, Annica har rätt. Potatisen är värst av allt eftersom det typ bara är stärkelse = socker! Brieost får du äta hur mycket du vill, kyckling också och helst med skinn på, 60 % är inte mörk choklad utan man får ta en med 70 % någon gång ibland (jag har det som akut nödproviant nu när sockersuget försöker döda mig)



Andra saker man får äta:

Turkis/grekisk yoghurt

Äggröra med bacon

Mjölk/fil/yoghurt (ej smaksatt då...)

Feta/mozarella/brie/hushållsost!!



Kolla på förpackningarna och se om det innehåller mindre än 5 gram kolhydrater/100 gram. Är det så så är det okej (:

2009-05-07 @ 20:29:33
URL: http://emloo.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, Annica har rätt. Potatisen är värst av allt eftersom det typ bara är stärkelse = socker! Brieost får du äta hur mycket du vill, kyckling också och helst med skinn på, 60 % är inte mörk choklad utan man får ta en med 70 % någon gång ibland (jag har det som akut nödproviant nu när sockersuget försöker döda mig)



Andra saker man får äta:

Turkis/grekisk yoghurt

Äggröra med bacon

Mjölk/fil/yoghurt (ej smaksatt då...)

Feta/mozarella/brie/hushållsost!!



Kolla på förpackningarna och se om det innehåller mindre än 5 gram kolhydrater/100 gram. Är det så så är det okej (:

2009-05-07 @ 20:30:28
URL: http://emloo.blogg.se/
Postat av: Emma

KUL att det inte gick att kommentera och sen helt plötsligt så fick du kommentaren 18 ggr. Men men, nu står det klart och tydligt iaf!

2009-05-08 @ 10:32:27
URL: http://emloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback