"Vampyrens kärlek"

När jag gick i femman hade jag en bok (en serie på 4 böcker) som hetta "Vampyrens kärlek" Jag verkligen älskade, avgudade dessa böker!

De handlar om en vanlig tjej, Elena, i en liten stad. Sen kommer en kille, Stefan, till stan som visar sig vara vampyr och dom blir såklart vansinnigt in love...
Låååångt in i boken kommer killens bror, Damon, till staden. Äääännu längre in i boken får man reda på att bröderna hade ett triangeldrama för hundra år sen med en Katherine. ÄÄÄÄÄnnu längre in får man reda på att det finns en ring som gör att Stefan kan vara ute i solen...

Om någon såg på Vampyre Diaries igår så känner ni igen handlingen. Jag såg 10 minuter och sen slog det mig att serien var baserad på min bok jag älskade för 11 år sen :D Fast serien inte alls var speciellt bra så blev jag helt nostalgisk. Det roliga är att man fick reda på saker i serien (under de två första avsnitten) som inte kommer förns i bok 2-3. Men så måste man väl göra om det ska fungera på tv...

Nu måste jag gräva upp böckerna som ligger nedpackade i någon kartong! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback