torsdagens morgontrafik..

Jag blev inte så sen som jag trodde att jag skulle bli imorrse, bara lite :)

Kom till Rotebro 7.26 och tåget stod på perongen, blev väldigt fundersam eftersom det ska gå 7.32. Trodde att klockan i bilen gick jättefel och att jag var sen.. Var ingen ide att springa eftersom det redan stod inne men när jag kom ut på perongen stod det minsann kvar. Var 17 över tåget så jag hoppade på det och så stod vi stilla i 15 minuter pga "hinder på rälsen" Sen fick vi beskedet att vi fick åka till Norrviken men att vi skulle stå stilla där vääldigt länge! På vägen dit hör jag någon säga att det går en buss till Sergels torg från Norrviken så jag bestämmer mig för att hoppa av och ta den. Vid Norrviken hör vi att det skett en olycka så det var ingen ide att sitta och vänta på att tåget skulle gå.. Bussen tog en evighet och vägrar att ta motorvägen! Den åker runt, runt på alla småvägar mellan Rotebro och Ulriksdal. Men som tur var stannade bussen vid Norrtull så jag slapp ta tunnelbanan och kom "bara" 25 minuter sent. (10 min efter växeln öppnat) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback