en lyxig onsdag!!

Vilken middag vi åt igår!!!
Det blev lax, potatis med aioli. Tigerräkor i vitlök&chili samt vinkokta musslor till mig :) Första gången jag provade och de blev riktigt goda! Om de skulle varit färska skulle de nog blivit ännu bättre. Måste prova det när jag gör till någon mer än migsjäv!

Till det hade jag köpt ett jättegott vin från Argentina - Sauvignon Blanc - El Cortejo 2010. Nu när jag har börjat studera min vinbok måste jag ju försöka hålla någon koll på vad jag dricker :) Jag skulle ge mycket (dock inte 4 års plugg) för att bli sommelier! Det senaste jag kommit på är att jag vill åka på en vinresa till Spanien/Frankrike/Italien. Cykla runt bland vingårdarna och dricka gott vin. Panshis varning??

Till efterrätt åt vi friterad camenbert och lite choklad :)

Sen såg vi på Inception som jag hyrt. Shit va bra den vaar! Jag älskar såna där komplicerade tänka filmer, är verkligheten verklighet. Jag blir skit hypad :P Och vilket slut, morr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback